Akaun ‘Self Care’ Talian Tune Talk Anda

Apabila anda menjadi ahli program Tone Excel atau Tone Plus. Anda akan diberikan satu akaun talian ‘Self Care’ secara percuma oleh Tune Talk. Akaun ini bukanlah akaun pendapatan program tetapi ia adalah untuk anda mentadbir penggunaan talian mobile Tune Talk anda.

Antara perkara yang anda boleh lakukan di akaun online Self Care itu adalah:

1. Menyenaraikan semua talian Tune Talk yang dipunyai oleh anda.

2. Menukarkan nombor talian anda.

3. Melakukan Top Up secara Credit Card, Debit Card atau Vouchers.

4. Melakukan Credit Transfer ke nombor Tune Talk lain.

5. Menyemak perkhidmatan yang digunakan oleh anda.

6. Menyemak butir-butir penggunaan talian seperti panggilan/sms/data dll.

7. Menyemak sejarah Top Up dan baki yang tinggal.

Cara-cara untuk mendapatkan akaun Self Care ini adalah seperti berikut:

1. Sila klik ke laman web Tune Talk – www.tunetalk.com

2. Sila klik menu ‘Self Care Log In’ yang selalu terdapat dibahagian atas kanan website (lihat anak panah dalam gambar dibawah).

tunetalk

2. Setelah klik, anda akan perhatikan gambaran seperti gambar bawah:

tunetalk1

3. Jika anda telah punya akaun ‘Self Care’ sebelum ini, maka anda boleh terus isikan no kad pengenalan dan password.

Tetapi jika anda adalah kali pertama menggunakannya atau terlupa password, sila klik ‘Forgot Username/Password? Click here‘  seperti di anak panah diatas.

4. Satu screen seperti dibawah akan ditunjukkan:

selfcare1

Anda perlu klik ‘Forgot Password, isikan nombor kad pengenalan (NRIC) dan masukkan nombor Tone Excel atau Tone Plus anda di kotak Tune Talk Mobile Number di atas.

5. Password akan dihantar ke talian handphone anda dalam bentuk ‘Flash Message’. Ia bukan dalam bentuk sms. Jadi, anda perlu segera catitkan nombor password sebelum ia hilang.

6. Anda boleh Login ke akaun ‘Self Care’ anda dengan menggunakan nombor IC dan password yang telah diberikan di talian anda.

Satu isu disini adalah, apabila ‘Flash Message’ password tersebut tidak diterima oleh ahli di talian handphone mereka. Saya tidak pasti berapa lama ‘Flash Message‘ itu dihantar. Walaubagaimana pun berikan masa 24 jam dan jika anda menghadapi kesukaran, sila dail 13100 atau 03-79490000 untuk bantuan.

TQ

About Kamaruzaman Zainal (KZ)

Kamaruzaman Zainal (KZ), B. Mgt (USM). Managing Own Network Marketing Business. Member of Tone Group : Service Center of TONE EXCEL and Premium Branch of TONE PLUS. Founder of MyTonePlus.com.
This entry was posted in Akaun Self Care, MANFAAT-MANFAAT and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Akaun ‘Self Care’ Talian Tune Talk Anda

  1. Zulhelmi says:

    Salam…

  2. Fennie Henry says:

    Forgot password

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s